Fájdalommentes gyökérkezelés

Erősen károsodott fog esetében megoldást jelenthet a gyökérkezelés. Ez a fogászati beavatkozás főként a gyulladt vagy elhalt fogbelű fogak megmentésére irányul.

Fogászati klinikánkon minden esetben törekszünk rá, hogy pácienseink minél tovább használhassák saját fogaikat, ezért amikor csak lehet, inkább gyökérkezelést javaslunk foghúzás helyett.

Milyen problémákat lehet orvosolni gyökérkezeléssel?

• olyan fogbélgyulladást, mely időben nem kezelt fogszuvasodás miatt alakult ki
  • olyan fogbélgyulladást, mely sérülés miatt keletkezett
  • olyan fogbélelhalást, mely korábbi tömés nyomán alakult ki
  • egészséges fog gyulladását, mely az ellenkező oldali foghiány miatt túlterhelődött

telefonszámon

Mindezek következménye lehet az intenzív fájdalom a fogban, illetve a környező ínyben, mely azonnali beavatkozást igényel. A Medicover Fogászat tapasztalt szakemberei a legújabb technológiák felhasználásával látnak hozzá a probléma megoldásához. A gyökérkezelés után ismételten készül egy röntgenfelvétel kontroll keretében.

A gyökérkezelés lépései

A fogak gyökérkezelése egy olyan fogászati eljárás, mely során a sérült vagy fertőzött fogbelet gyökértöméssel helyettesítjük helyi érzéstelenítésben. Ennek menete a következő:

1. A gyökérkezelés megkezdése előtt panoráma röntgen vagy intraorális röntgen készül.
  2. A felvételek alapján megkezdődik a fogbélüreg tartalmának eltávolítása egy apró nyíláson keresztül. Ez egy teljesen fájdalommentes fogászati beavatkozás!
  3. A fertőzött kamrafalat (a fogbélüreg belső fala) eltávolítjuk és a nyílást kifertőtlenítjük.
  4. A gyulladás megszüntetésére gyógyszeres tömés kerül az üregbe pár napra.
  5. A következő fogorvosi látogatás alkalmával bekerül egy gumiszerű tömés (gutta-percha) a gyökércsatornába, mely hermetikusan lezárja a fog belsejét, meggátolva ezzel további baktériumok bejutását.
  6. Végül, a fogorvos a lyuk mérete alapján külső tömést vagy koronát helyez a fogra.
Fájdalommentes gyökérkezelés
A fájdalommentes gyökérkezelés menete

Utókezelés

A fájdalommentesen gyökérkezelt fog akár egész életen át megmaradhat megfelelő szájápolás és rendszeres fogászati ellenőrzés mellett. Érdemes megjegyezni, hogy ennek ellenére a fog idővel elszíneződhet vagy könnyen törékennyé válhat a fogbél hiánya miatt.

A fogászati klinikánkon a rendelkezésre álló korszerű CAD/CAM technológia segítségével olyan inlay/onlay vagy korona pótlást tudunk készíteni a megmaradt foggyökérre, mely könnyen orvosolhatja ezeket a problémákat is.

telefonszámon

FacebookLinkedInGoogle+

Kérjük töltse ki űrlapunkat!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Vállalati egészségbiztosítási csomag ajánlatkérés