Medicover Eiffel Klinika 1062 Budapest Teréz Krt 55-57.

Phone+36 (1) 465 3100

dental@medicover.hu

dentalhyg

Konzerváló fogászat

Konzerváló fogászat a fogmegtartó kezelések körébe tartozik, amely az ép fogak megőrzését szolgálja. Ilyenek a tömések, inlayek/onlayek, gyökérkezelések, fogkőlevétel, barázdazárás. Több olyan eset lehetséges, amikor a fogban valamilyen mértékű hiány jön létre, mely  adódhat fizikai vagy kémiai behatás révén, tehát létrejöhet a hiány szuvasodás, kopás vagy letöredezés által.  Ezekben az esetekben ezt a hiányt pótolni kell annak érdekében, hogy a fog rongálódásának gátat lehessen vetni.

barazdazaras2

Barázdazárás

Sajnos sokan nincsenek tisztában a barázdazárás fontosságával, pedig ezzel a módszerrel nagy mértékben meg lehet akadályozni a barázdákban induló fogszuvasodást. Ez a kezelés elsősorban gyermekkorban válik szükségessé, így a szülőknek érdemes odafigyelni erre.

A barázdazárás egyáltalán nem fájdalmas, csupán apróbb kellemetlenségekkel jár a gyermek számára (savanyú íz, szájnyitás pár percig), így kedvező alkalmat nyújt a fogorvossal, fogászattal való megismerkedéshez.

De mi is az a fogbarázda?
A fogbarázda a kisőrlő és nagyőrlő fogak rágófelületén található, pontosan a rágáshoz szükséges kiemelkedő csücskök között. Ezek a barázdák lehetnek túl mélyen, mely esetén az nehezen tisztítható, így könnyedén elkezdődhet a fogszuvasodás.

A barázdazárás menete:
Minden esetben egy alapos tisztítással kezdődik a kezelés, majd fúrás nélkül különleges, nagy behatoló képességű tömőanyagot visz fel az orvos a fog felszínére, amely befolyik a barázdák mélyére, így elzárja a szuvasodást keltő lepedék bejutásának útját. Az anyag 2-3 évig garantálja az alatta fekvő fogállomány épségét. Ennek elteltével a barázdazárást ajánlatos megújítani, mivel az kopik.

Esztétikus fogtömés

A Medicover Fogászati Központban kizárólag esztétikus, fehér tömőanyagokkal dolgozunk.

Kisebb és közepes méretű szuvasodások ellátására alkalmazható mind az elülső, mind a rágófogakban. A tömőanyag rendkívül erősen és résmentesen tapad a fogszövethez. Az íny elkészült tömés rendkívül tartós és esztétikus.

A fényre kötő kompozit fogtömés előnye még, hogy a fogak eredeti színe és alakja visszaállítható. A fogtömés nem egyszerűen fehér színű, hanem több színből kerül kikeverésre hogy  az adott foghoz a lehető leginkább hasonló színnel rendelkezzen, így válik a fogtömés gyakorlatilag teljesen láthatatlanná válik.

Gyökérkezelés

gyokerkezeles1

A fog egy élő szervünk, melynek belsejében érző ideg helyezkedik el. Az ideg-és érképletek a fogak belsejében futnak és különféle tényezők hatására begyulladhatnak, elfertőződhetnek. Ezek igen erős fájdalmat képesek okozni gyulladt állapotban, ekkor van szükség a gyökérkezelésre.

A gyökérkezeléssel saját fogunkat tarthatjuk meg. Így elkerülhetjük a fog eltávolítását majd annak pótlását.

Klinikánkon már minden híreszteléssel és eddigi negatív élménnyel ellentétben a gyökérkezelés fájdalmatlanul elvégezhető! A páciensnek a kezelés alatt nem szabad semmilyen fájdalmat éreznie, ezt a mai technikai felkészültség már biztosítja.

Gyökérkezelés menete:

Első lépésként röntgen felvételt készítünk a gyökérkezelést igénylő fogról. A fogat és a körülötte lévő területet érzéstelenítjük, majd felmérjük a gyökércsatorna hosszát , majd megkezdődik a kitisztítása és a feltárás. Amennyiben szükséges egy fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő pasztával kerül lezárásra a fog.

Gyökérkezelés után 1-2 napig előfordulhat, hogy a fog érzékeny marad illetve ráharapásra érzékeny lesz, de ez már nem jelent éles fájdalmat.

A gyökérkezelés után ismételten készül egy röntgenfelvétel kontroll keretében.

Inlay

Az inlay mage egy ragasztott fogtömés, mely egy szilárd porcelán betét, ami egyénre szabottan, laboratóriumban a fogtechnikus készíti el, majd ezután kerül beragasztásra.
Az inlay fogtömés elsősorban őrlőfog felépítésekor alkalmazott technológia, amikor a fog letört, vagy a szuvasodás túlságosan nagymértékű.

A ragasztott fogtömés általában abban az esetben jelent előnyt a hagyományos tömésekhez képest, amikor túlságosan nagy kiterjedésű a foghiány, valamint a fogszuvasodás úgy helyezkedik el, hogy tovább terjedhet a szomszédos fogakra.

Az inlay betét nem csak esztétikus, de tartósfizikailag stabil és kopásálló, jól használható fogtömés, jól illeszkedik, tehát kényelmes, és nem utolsó sorban, nem tartalmaz allergén anyagokat.

A betét elkészítésének menete:
A beteg fogban az orvos előkészíti a betét helyét, majd precíziós lenyomatot vesz, melynek alapján a fogtechnikus mester elkészíti a betétet. Ezt a betétet az orvos speciális ragasztóval az előkészített üregbe beragasztja.

Onlay

Ellentétben az inlay technológiával, melynél a rágófelület nem kerül teljesen lefedésre, onlay felhelyezése esetén a teljes rágófelszín és a fogcsücsök részei is lefedésre kerülnek, fémmel vagy kerámiával. Onlay tehát abban az esetben kerül felhelyezésre, ha a fog károsodása már túlságosan nagy ahhoz, hogy inlay kerülhessen az adott felületre, mert nem csak a rágófelszín, hanem a fogcsücsök is károsodott és ellátást igényel.

A kezelés ára:

62 500 Ft  45 000 Ft