A gyökérkezelés menete

A gyökérkezelés kiváló fogmentő megoldás azon fogak esetében, ahol a fogbél (pulpa) már elhalt, nagy kiterjedésű szuvasodás, fogbélgyulladás, vagy valamilyen sérülés következtében. A kezelés a foghúzástól menti meg a rossz állapotú fogat. A gyökérkezelés menete úgy képzelhető el, hogy először eltávolítjuk a pulpát, kifertőtlenítjük a nyílást, elkészítjük az ideiglenes tömést, majd ezt követően pár nappal elkészül a gyökértömés. A gyökérkezelés a helyi érzéstelenítésnek köszönhetően fájdalommentes. Pár nappal a végleges tömés elkészítése után azonban enyhe fájdalom jelentkezhet, ami fájdalomcsillapítóval orvosolható.

A gyökérkezelés lépései

A kezelés során a fertőzött fogbelet helyi érzéstelenítésben gyökértöméssel helyettesítjük. A gyökérkezelés menete a következő:

1. A fogszakorvos a röntgenfelvétel elkészítését követően felállítja diagnózist.
  2. A kezelés injekció útján történő érzéstelenítéssel veszi kezdetét.
  3. A fog koronarészének átfúrásával feltárjuk az idegkamrát.
  4. Az idegkamra feltárását követően a fog alapos átvizsgálása következik a gyökércsatornák helyének meghatározásához.
  5. A gyökércsatornák megtisztításakor a fogszakorvos eltávolítja az elhalt szövetet, illetve a gyökércsatorna külső rétegét.
  6. A csatornába fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő anyagot juttatnak be.
  7. A kezelt terület megóvásának érdekében a fog koronai részén elkészül az ideiglenes tömés. Ez lehetővé teszi a páciens számára a rágást, azonban az étkezések során a fogat kímélni kell, mert az ideiglenes tömés kevésbé bírja a terhelést a véglegeshez képest.
  8. Néhány nap szünetet követően elkészül a végleges gyökértömés, mely a fog belsejét hermetikusan lezárja, meggátolva ezzel további baktériumok bejutását.

A gyökérkezelt fog nem rendelkezik pulpával, ezért sérülékeny és törékeny. Ebből fakadóan a gyökérkezelést töméssel, vagy fogkoronával kell kiegészíteni.

Fájdalommentes gyökérkezelés

Mire kell figyelni a gyökértömés után?

A gyökérkezelt fog a többi foghoz hasonlóan szuvasodhat, ezért a hatékony szájápolás alapvető fontosságú. A rossz szájhigiénia hosszú távon ráadásul további betegségekhez vezethet. A rendszeres és helyes technikával végzett fogmosás és fogápolás (szájvíz, fogselyem használata) valamint a fél évente esedékes fogászati szűrővizsgálat nélkülözhetetlen a gyökérkezelt fog állagának megőrzéséhez.

telefonszámon

Kérjük töltse ki űrlapunkat!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Vállalati egészségbiztosítási csomag ajánlatkérés