Mi az a gyökérkezelés?

A nagy kiterjedésű fogszuvasodás elérheti a fog belsejében futó idegeket és a kamrát. Ez fogbél gyulladásához vezethet. Ilyenkor a fog vérkeringése megszűnik és a fogágyban, illetve a fogat körülvevő csontban a baktériumok elszaporodnak és gyulladást okoznak.

Mikor alkalmazható a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés nagy kiterjedésű fogszuvasodás esetén jöhet szóba, mint fogmentő kezelési mód, olyan fogak esetében, ahol a fogbél (pulpa) már elhalt. A pulpa elhalást mélyen gyökerező szuvasodás, fogbélgyulladás, vagy valamilyen sérülés okozza. A fogbél, azaz pulpa a fog belső, sejteket, ereket és idegeket tartalmazó része. Kívülről a dentin veszi körbe.

A dentin a fog keményszöveteinek egyike, mely a zománc, a cement és a fogbél között található. Magas szervesanyag tartalma miatt jobban ki van téve a fogszuvasodás roncsoló hatásának. A dentint az ellenállóbb fogzománc veszi körbe.

A súlyosan károsodott fog esetében elvégzett fogmegtartó kezelés a foghúzástól menti meg a szuvas fogat. Míg pár évvel ezelőtt az ilyen rossz állapotban lévő fogakra a biztos foghúzás várt, manapság már hatékonyan orvosolhatók gyökérkezeléssel.

Gyökérkezelendő fog

A gyökérkezelés menete

A gyökérkezelés során a fog feltárását követően a fogorvos kitisztítja a gyökércsatornát. Ezután eltávolítja az elhalt pulpát és a fogidegeket, majd az üreget gyulladáscsökkentő, ideiglenes töméssel tölti ki. A gyulladás elmúlását követően elkészül a tényleges gyökértömés. A kezelést követően néhány napig enyhe fájdalom jelentkezhet, illetve a gyökértömött fogak harapásra érzékenyek lehetnek. A kellemetlen érzés fájdalomcsillapítóval orvosolható.

A gyökérkezelt fogban megszűnik a vérkeringés, kiszárad és sérülékennyé válik, ezért a kezelést többnyire fogtöméssel, vagy fogkoronával kell kiegészíteni.

Mennyire tartós a gyökérkezelt fog?

A gyökérkezelt fog ugyanúgy  szuvasodhat mint a többi, ezért a megfelelő szájápolás alapvető fontosságú. A rendszeres és alapos fogmosás és fogápolás (szájvíz, fogselyem használata) valamint a fél évente esedékes fogászati szűrővizsgálat elengedhetetlen a gyökérkezelt fog állagának megőrzéséhez.

telefonszámon

Kérjük töltse ki űrlapunkat!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Vállalati egészségbiztosítási csomag ajánlatkérés