Fogbeültetés lépései

Konzultáció és tervezés

Tapasztalt szájsebész kollégáink az első konzultáció alkalmával felmérik a fogazat állapotát és a panoráma röntgen vagy a CT felvétel alapján a kockázatok felmérését követően javaslatot tesznek a fogbeültetésre. Emellett a szájhigiéniai szokások szükséges változtatásaira is felhívják a páciens figyelmét. A vizsgálatot követően elkészül a személyre szabott kezelési terv, mely tartalmazza a részletes árajánlatot is.

Fogbeültetés

A teljesen fájdalommentes fogbeültetés során a fogászati implantátumot az állkapocscsontban helyezik el. A sebészi beavatkozást követően a fogorvos tájékoztatja a beteget a következő lépésekről, beleértve a gyógyulási időszakra vonatkozó ismereteket (a csontok helyreállításához szükséges idő). Ha a páciensnek nincs elegendő csontszövete a fogászati beültetéshez, a csontok pótlására vagy a csontátültetésre speciális (fogászati) sebészeti eljárás keretében kerül sor.

Gyógyulási idő

A fogbeültetést követő 3-6 hónap (gyógyulási időszak) elteltével az állcsontban rögzült műgyökér teljesen készen áll a műfog megtartására.

Végleges fogsor kialakítása

Miután a gyógyulási időszak letelik, felépítjük az implantátumokra az új fogazatot, legyen az korona, híd vagy teljes fogsor. Természetesen, a gyógyulási időszak alatt sem maradunk fog nélkül, addig ideiglenes fog(ak) helyettesíti(k) a hiányzókat, azonban a végleges fogazat megtartásához szükséges az implantátum teljes integrálódásának kivárása.

Bizonyos esetekben, ha az alsó állcsont teljesen fogatlan, kivehető fogsor használatát javasoljuk, melyet pácienseink biztonsággal használhatnak hosszútávon, ugyanúgy mint bármely más, implantátumra helyezett fogkoronát vagy hidat.

Műtét utáni teendők

A fogimplantátum behelyezése szájsebészeti műtét, így a beavatkozást követően fájdalom, duzzanat, illetve vérzés jelentkezhet. Ez teljesen normális, gyakori jelenség. A fájdalom kezelésére fájdalomcsillapító használatát javasoljuk.

A Medicover Fogászaton díjmentesen biztosítunk fájdalomcsillapítót pácienseink részére a műtéti fájdalom csillapítására az első napokban.

A beavatkozást követően javasoljuk a jeges borogatás használatát (jégtasakot szintén biztosít klinikánk). Fogorvosaink antibiotikumot is biztosítanak pácienseinknek a fertőzések elkerülésének érdekében.

A varratok 7-10 nap alatt szívódnak fel. A Medicover Fogászaton kizárólag felszívódó varratokat használunk, így varratszedés miatt nem szükséges külön visszajönni a gyógyulási időszakban.

Kontroll

A fogimplantátum és a korona tartósságához nagyban hozzájárul a rendszeres (min. évi két alkalommal ajánlott) ellenőrző vizsgálaton való részvétel. Még a szájhigiéniai előírások maradéktalan betartása mellett is előfordulhatnak olyan elváltozások vagy apróbb problémák, melyek a rendszeres fogorvosi kontroll mellett időben felfedezhetők és kezelhetők. Beültetett fogaink stabilitása és a környező szövetek egészsége tehát kiemelten fontos.

telefonszámon

Kérjük töltse ki űrlapunkat!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Vállalati egészségbiztosítási csomag ajánlatkérés