További tudnivalók a fogfehérítésről és a fogkő-eltávolításról

FOGFEHÉRÍTÉS

Őrizze meg sokáig ragyogó mosolyát!

Fogfehérítés után pár óráig tilos fogat mosni! Az eljárás során ugyanis a fogzománc felső rétege átmenetileg felpuhul, majd a fogfehérítést követően egy kis idő elteltével megint visszanyeri keménységét és képességét arra, hogy megvédje a fogat a fizikai behatásoktól.

A rendelői fogfehérítés tartóssága évekre szól, ennél gyakrabban nem is ajánlott a fogfehérítés elvégeztetése. A tényleges eredmény időtartamát emellett a páciens életmódja is befolyásolja. Abban az esetben, ha rendszeresen fogyaszt kávét, teát, bort, mesterséges színezéket tartalmazó ételeket és esetleg dohányzik is, akkor mosolya ragyogásának fenntartása érdekében gyakrabban kell elvégezni a fogfehérítést, mint azon pácienseknek, akik más életmódot folytatnak.

A fogfehérítés eredményének maradandóvá tétele érdekében ajánlott a fogfehérítő fogkrémek használata, valamint részt venni fél-egy évenként egy kontroll vizsgálaton, illetve bizonyos időközönként eltávolíttatni a fogkövet.

Létezik a professzionális fogfehérítésnek bármilyen hátránya vagy káros hatása?

A rendelői fogfehérítésnek nincsen semmilyen hátránya a fogak, a szájüreg és a páciens egészségi állapotára vonatkozóan. Ez a fogfehérítési módszer ugyanis professzionális és minimálisan invazív, így nem roncsolja a fogakat.

EU előírásoknak megfelelően szigorúan tilos 6%-nál nagyobb koncentrációban hidrogén-peroxidot használni. A mi fogászati klinikánk kezelői, az itt végzett eljárások, használt eszközök és alapanyagok mind megfelelnek az ISO-9001-es szabványnak, klinikánkon minden munkafolyamat a legmagasabb EU-s sztenderdeknek felel meg, ami garanciát nyújt fogai épségének védelmére.

Miért nem ajánlunk más fogfehérítő rendszert?

Az előkészítetlen és kontrollálatlan kezelés hatástalan, illetve előre nem látható kellemetlenségeket okozhat. Bár elérhetőek olcsóbb megoldások is, azok tapasztalataink szerint közel sem ennyire tartósak és nem nyújtanak ilyen látványos eredményt. Más rendszereknél időigényes a fehérítés teljes folyamata (például otthoni fogfehérítés esetén legtöbbször két hét).

Milyen esetben lehet és milyen esetben nem érdemes fogfehérítést alkalmazni?

A fogfehérítés alkalmazhatóságáról minden esetben a konzulens fogorvos dönt, figyelembe véve az Ön igényeit és fogainak állapotát. Ha például az elszíneződés túl intenzív vagy úgy ítéli meg, hogy fogfehérítéssel nem hozható helyre, akkor javaslatot tehet porcelán foghéj vagy fogkorona alkalmazására is. A fogak alap, természetes színe örökölt tulajdonság, így nem minden esetben érhető el az az elefántcsont árnyalat, amely a reklámokból köszön vissza. Fogászati klinikánkon természetesen mindent megteszünk azért, hogy pácienseink a lehető legszebb mosollyal távozhassanak a kezelést követően.

FOGKŐ-ELTÁVOLÍTÁS

Fogkő-eltávolítás után

A fog fogkőleszedést követően még akár 4-6 hétig is érzékeny lehet, de ettől nem kell megijedni, ez része a kezelés utáni természetes gyógyulási folyamatnak. Az érzékenység leggyakoribb oka az, hogy a nagymértékben lerakódott fogkő feltolja a fogínyt a dentincsatornáról, ami a lerakódás eltávolításával szabaddá válik. A fog ezen része érzékeny a hidegre és a melegre, ami miatt evés és ivás közben éles fájdalom tapasztalható.

Amennyiben a fogkő-eltávolítás területén szűnni nem akaró vérzést és fájdalmat tapasztal, megduzzadtak a nyirokcsomói, keresse fel minél előbb kezelőorvosát, mert lehet, hogy elfertőződött a terület.

A fogérzékenység ritkább esetben kezelendő csak fájdalomcsillapító tablettákkal. Legtöbbször elegendő a szenzitív fogak védelmében használandó fogkrém is. Erősebb fájdalom a kezelést követő 1-2 órán belül elmúlik, a tünetek pedig 1-2 hét elteltével enyhülnek, és 4-6 héten belül teljesen elmúlnak.

FONTOS tudnivalók

• A fogkő-eltávolítást követő 3-4 napban lehetőleg kerülje a keményebb ételeket, ropogtatni valókat.
  • A fogíny és az érintett szövetek gyógyulása érdekében javasolt a dohányzás elhagyása.
  • Vásároljon ínyvédő, érzékeny fogakra ajánlott fogkrémet.
  • Érdemes a kezelés után kb. egy hétre puha vagy extra puha sörtéjű fogkefére váltani a fogak és a fogíny érzékenysége miatt.
  • A fogkő eltávolítást követő pár napban érdemes naponta többször gyulladáscsökkentő szájvízzel öblögetni.
  • A kezelést követően se feledkezzünk meg a fogselyem használatáról, a fogközök tisztításáról.
  • Megfigyelhető a fogkő leszedés után, hogy a fogközök szélesebbekké válnak, de általában idővel össze is húzódnak.
Fontos tudnivalók a fogkő-eltávolításról

Milyen gyakran érdemes fogkő-eltávolítást végeztetni?

A fogkőképződés mennyisége egyénileg eltérő, ezért az orvosaink által javasolt időközönként célszerű megismételni a kezelést. Általában félévenként időszerű, így egybeesik az egyébként is szükséges féléves fogászati kontroll időpontjával. A rendszeres fogkő-eltávolítás a fogágy betegségeinek nagy része megelőzhető, ami hozzásegíthet ahhoz, hogy fogainkat egy életen át megtarthassuk.

blank
close-link