Gyökérkezelés

Gyökérkezelés árak

Kérjük, válasszon klinikát az árlista megtekintéséhez!

Fájdalommentes hagyományos és lézeres gyökérkezelés

Erősen károsodott fog és gyakori fogfájás esetében megoldást jelenthet a gyökérkezelés, illetve a lézeres gyökérkezelés. Ez a fogászati beavatkozás főként a gyulladt vagy elhalt fogbelű fogak megmentésére irányul, ezért is használjuk a mikroszkópot a fogak állapotának jobb láthatóságához és az egyértelmű diagnózishoz.

Fogászati klinikánkon minden esetben törekszünk rá, hogy pácienseink minél tovább használhassák saját fogaikat, ezért amikor csak lehet, inkább gyökérkezelést javaslunk foghúzás helyett.

Gyökérkezeléskor a gyökérben helyet foglaló erek és idegek, vagyis a pulpa eltávolítását értjük. Majd a kezelést gyökértöméssel zárják fogorvosaink.

Milyen problémákat lehet orvosolni gyökérkezeléssel?

Milyen problémák orvosolhatók gyökérkezeléssel?

• olyan fogbélgyulladást, mely időben nem kezelt fogszuvasodás miatt alakult ki
  • olyan fogbélgyulladást, mely sérülés miatt keletkezett
  • olyan fogbélelhalást, mely korábbi tömés nyomán alakult ki
  • egészséges fog gyulladását, mely az ellenkező oldali foghiány miatt túlterhelődött

Mindezek következménye lehet az eleinte ritka, majd gyakorivá, intenzívvé váló fogfájás, illetve ínyfájdalom, mely azonnali beavatkozást igényel. A Medicover Fogászat több nyelven beszélő (angol, német, román, török, héber, perzsa), tapasztalt szakemberei a legújabb technológiák felhasználásával látnak hozzá a probléma megoldásához. A gyökérkezelés után ismételten készül egy röntgenfelvétel kontroll keretében.

A kezelés lépései

A fogak gyökérkezelése egy olyan fogászati eljárás, mely során a sérült vagy fertőzött fogbelet gyökértöméssel helyettesítjük helyi érzéstelenítésben. Ennek menete a következő:

1. A gyökérkezelés megkezdése előtt panoráma röntgen vagy intraorális röntgen készül.
  2. A felvételek alapján megkezdődik a fogbélüreg tartalmának eltávolítása egy apró nyíláson keresztül. Ez egy teljesen fájdalommentes fogászati beavatkozás!
  3. A fertőzött kamrafalat (a fogbélüreg belső fala) eltávolítjuk és a nyílást kifertőtlenítjük baktériumölő lézerrel.
  4. A fogfájást okozó gyulladás megszüntetésére gyógyszeres tömés kerül az üregbe pár napra.
  5. A következő fogorvosi látogatás alkalmával bekerül egy gumiszerű tömés (gutta-percha) a gyökércsatornába, mely hermetikusan lezárja a fog belsejét, meggátolva ezzel további baktériumok bejutását.
  6. Végül, a fogorvos a lyuk mérete alapján külső tömést vagy koronát helyez a fogra.
blank

Fájdalom a gyökérkezelés után

Természetes, hogy amint múlik az érzéstelenítő, vagy a fájdalomcsillapító hatása, fájdalom érezhető. Ez nem a kezelt gyökeret, érinti, hiszen az ki lett véve. Sokkal inkább a környező területek miatt, hiszen azokat is érinthette a beavatkozás, mint például az ínyt. Viszont az innovatív lézeres gyökérkezelés technika a hagyományos módszerekkel szemben csillapítja a műtét utáni fájdalmat és gyorsítja a gyógyulási folyamatot.

Ha a fájdalom több napon át is fennmarad, akkor keresse fel fogorvosát!

Fogcsikorgatás esetében elképzelhető, hogy a kezelt fogat olyan nyomás éri, amit az ideiglenes tömés nem tud megfelelően tartani. A nagy nyomás begyullaszthatja ismét a nemrég gyulladásban lévő területet, ezért mindenképpen tanácsolt az alváshoz éjszakai fogvédőt hordani.

Ha a fájdalom még mindig jelentősen fennáll, előfordulhat, hogy a gyulladás tovább terjedt az állcsontra és azt is begyullasztotta. Ezt az állcsont fájdalma, vagy az arc duzzanata is jelzi.

Előfordulhat az is, hogy már semmi nincs gyulladásban, mégis fájdalmat érzünk. Ebben az esetben fantomfájdalomról beszélünk, ezzel nincs további tennivaló, pár nap alatt elmúlik.

Fájdalom a gyökérkezelés után