Implantátum – Az ideális páciens
2018-01-09
Mindennapos szájápolási tanácsok fogimplantátum esetén
2018-01-12

A dohányzás káros hatásai a fog implantátumra

Implantátum és dohányzás - káros hatások

A fogimplantátum beültetésére nem árt előre felkészülni. Ezek az előkészületek döntő fontosságúak lehetnek a kezelés kimenetelének a szempontjából. Előfordulhat ugyanis az, hogy valaki nem alkalmas az implantálásra, ezért a fogorvos nem javasolja a fogpótlást, vagy nem javasolja a kezelést.

Ennek az egyik oka lehet például az, ha a mesterséges foggyökér számára nem elegendő a csontállomány. Ebben az esetben a rutin eljárásnak számító, szájsebészeti úton történő csontpótlást szokták alkalmazni, azonban elég magas rizikója van gyógyulási idő alatt a csontszövetfertőzésnek, ha valaki erős dohányos.

A dohányzás hatásai a fogimplantátumra

A dohányosok tisztában vannak annak rákkeltő tulajdonságaival, nem is beszélve a széndioxid és kátrány tartalmáról. Szakértők megfigyelései szerint ezek a mérgező anyagok lényegesen lelassítják a csontszövetek gyógyulását. Ezenkívül a dohányzás támogatja a fogínysorvadás (periodontitisz) kialakulását is, ami növelheti a fogimplantátum elvesztésének esélyét röviddel a fogpótlás után. A dohányzás csökkenti az immunrendszer működését, emiatt a fertőzések kockázatát is növeli.

<palign=”justify”>Szájsebészeink és fogorvosaink ezért tanácsolják pácienseinknek a dohányzás abbahagyását a beavatkozást megelőzően. Valamint kevésbé ártalmas alternatíva választását, mint a nikotin tapasz, vagy az e-cigaretta.

A fogászati beavatkozás előtt jelentősen csökkenti a fertőzések kockázatát a dohányzás megszüntetése, valamint javítja a szájhigiéniát a gyógyulási időszakban.

Ön dohányzik? Mérlegelje a lehetőségeit, mielőtt egy fogászati kezelésre készülne. Többet szeretne tudni a szájhigiénia és a cigaretta fogimplantátumra gyakorolt hatásáról? Szeretne személyes tanácsadáson részt venni az általunk ajánlott fogorvosoknál? Lépjen velünk kapcsolatba a dental@medicover.hu e-mail címen.

Kérjük töltse ki űrlapunkat!

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Vállalati egészségbiztosítási csomag ajánlatkérés