Fogfehérítés – hatékony és biztonságos módszer az esztétikus mosolyért

Fogfehérítés

Fogfehérítés – hatékony és biztonságos módszer az esztétikus mosolyért

A fogfehérítés, ahogy a nevéből is következik, egy olyan módszer, amelynek segítségével a fogakat akár több árnyalattal is világosabbá lehet tenni. Többféle fogfehérítési eljárás létezik, amelyek szinten mind költségesebbek, éppen ezért nem árt utána olvasni a tényleges hatékonyságuknak. Általában a leghitelesebb források maguk az ügyfelek, érdemes elolvasni a véleményüket vagy beszélni családtagokkal, ismerősökkel, akik végeztettek már hasonló kezelést.

A fogfehérítés, amennyiben megfelelően végzik az eljárást, nem ártalmas a fogakra és a fogínyre. Azonban ennek is vannak kockázati tényezői, illetve a hatását tekintve korlátok, amelyeket érdemes megismerni, mielőtt belevágunk egy ilyen kezelésbe. Ezek a körülmények szerencsére igen ritkán zárják ki a fogfehérítés lehetőségét.

Fogfehérítés

Mi a fogfehérítés menete?

Az eljárás akár már egy alkalom alatt meghozhatja a kívánt hatást és világos árnyalatot, azonban előfordulhat az is, hogy a lehető legtökéletesebb fehérség elérése érdekében több kezelési alkalom is szükséges. Mindegyik alkalom kb. 2,5 órás időtartamú. A kezelés elején egy speciális, védő gél kerül a fogínyre, majd ezt követően alkalmazza a fogorvos a fehérítő gélt a fogakon. A fehérítő hatást egy lámpa segítségével váltja ki a fehérítő anyagból.

Ez az időtartam az otthoni fogfehérítéssel szemben sokkal kevesebb időt jelent. Emellett fogászati klinikánkon a fogfehérítést professzionális és tapasztalt fogorvosok végzik, ezért az esztétikus végeredmény és fogai egészségének megőrzése garantált a Medicover Fogászaton! Klinikánkon történő fogfehérítés kapcsán csak a fogászati kezelések során általánosan tapasztalt kényelmetlenségekről beszélhetünk, mint például az, hogy sokáig kell nyitva tartania a száját, illetve a költség is valamivel magasabb, mint egy otthoni fogfehérítés esetében.

Potenciális problémák

Fogérzékenység

A fogfehérítést követő első 24 órában némely páciensek fokozatosan enyhülő fogérzékenységet tapasztalhatnak. Amennyiben az Ön fogai jellemzően nem érzékenyek, úgy ez a tünet sem lesz túl jelentős az Ön számára. Fogászatunkon alkalmazott fogfehérítést követően, pácienseink elmondása alapján, a fájdalom 1 napon belül elmúlik.

Azonban ha az Ön fogai érzékenyek, úgy számíthat egy hosszabb-rövidebb ideig tartó fájdalom érzetre. ha ez nagyon intenzíven jelentkezik a kezelés során, akkor akár két részletben is el tudjuk végezni a fehérítést. A kezelés utáni fájdalom csillapítására Tylenolt vagy Advilt szoktunk ajánlani, azzal hatékonyan csillapíthatja a fájdalmat addig, amíg az magától el ne múlik.

Fogíny irritáció

Ez a fajta irritáció akkor léphet fel, amikor egy kis mennyiség a fehérítő anyagból keresztül jut a gumi elválasztón (amit arra használnak, hogy védjék a fehérítő géltől a fogak környékét és a szájüreget). Az is előfordulhat, hogy ennek következtében égő érzés keletkezik a fogínyen.

Ez akár már pár óra múlva, de legkésőbb 2 napon belül elmúlik. Az otthoni fogfehérítés közben fellépő irritáció oka leggyakrabban az lehet, ha a fehérítő sínt túl sokáig hagyja fent a páciens a fogán. Éppen ezért érdemes a viselési időtartamot csökkenteni vagy egy kis időre abbahagyni, hogy meg tudjon nyugodni az íny.

Fogfehérítés hatása a fogtömésekre

A fogfehérítés kezelés kapcsán vegye figyelembe, hogy az amalgám tömések nem tudnak kifehéredni. Amennyiben a meglevő fogtömésének a színét a foga eredeti színéhez igazították, úgy a fogfehérítést követően láthatóvá válik a tömés és a fog közötti színárnyalati különbség. Ez esetben szükségessé válhat a tömések cseréje azért, hogy megegyezzen a szín az új fogárnyalattal.

Fogfehérítés után

Fehéredés mértéke

A fogfehérítést követő színt nem nagyon lehet előre pontosan megmondani. A Medicover Fogászaton alkalmazott fogfehérítési eljárás amellett, hogy biztonságos és gyors, már akár egy kezelést követően látványos eredményt produkálhat. Vannak azonban olyan páciensek, akiknek több alkalomra is szükségük van. Az otthoni fogfehérítés ezzel szemben csak átlagosan 2-4 hét alatt hoz látványos eredményt.

A fogfehérítés sajnos nem védi meg a fogakat az újraszíneződéstől. Az ételekben és italokban található pigmentek és mesterséges színezékek újra befoghatják a fogat, ezt a jelenséget már sok alkalommal megfigyelték. A fogak visszaszíneződésének az elkerülése érdekében ajánlott napi rendszerességgel fehérítő fogkrémet használni.